2011. december 23., péntek

A NEM...

"Jó napot kívánok XY vagyok a Z cégtől, jó időben zavarom? Csak pár percre tartanám fel, mert a végén lesz ajándék is, szóval szeretném megismertetni Önnel, hogy egyik partnerünk ingyenesen elvégzi az Ön pénzügyeinek a vizsgálatát - mint régi, kedves ügyfelünknek - és rögtön javasolni is fognak tudni egy remek lehetőséget, hogy az Ön pénze jó helyen legyen, mi meg adunk egy SIM-kártyát ajándékba..."

Év vége felé nem meglepő, hogy sok 'nagy' cég próbálkozik valamit rásózni az emberekre, gondolván, hogy ilyenkor úgyis mindenki költ, és így egyszerűbb bármilyen szolgáltatást, vagy terméket rátukmálni mindenkire.

És nem egyedi eset, mert a pénzügyi, biztosítási terület mellett, ott vannak még az mlm cégek is. Természetesen vannak jó termékek, és azzal is egyetértek, hogy kell a vevővel kommunikálni, csak nem mindegy, hogy és mikor.

Azt túlzásnak tartom, hogy csak Karácsony előtt indul meg a dömping. Addig hol voltak a remek ajánlataikkal? Épp kidolgozták? Lehet, hogy régebben működött ez a tukmálós módszer, ma már nem! Ezt vajon az 'okos' céges marketingesek nem látják? Pedig már lehetett hallani nem is keveset a változásokról és nem is egy előadás, tréning témája volt.

Ami külön érdekes, hogy az elmúlt 2 hétben 9 hívást kaptam remek lehetőségekről. Szinte minden napra jutott egy és a mondókájukban sem volt semmi különleges. Ha már régi kedves ügyfelük vagyok, miért nem akartak velem kommunikálni korábban? Ugyanakkor igyekszik úgy előadni, hogy még én legyek hálás, amiért másnak is kiadja az elérhetőségemet, elvégre nekem akarnak jót. De meg sem kérdezték korábban, hogy mit is akarok.

Mi is történt?


A telefonbeszélgetés is inkább hangzott monológnak, mint valódi diskurzusnak, ahol megkérdeznék, hogy vagyok, egyáltalán van-e valamilyen kérésem, óhajom, amin, ha tudnak, akkor segítenének, mint régi kedves ügyfelüknek, hiszen mint előfizető én is sokat segítettem rajtuk, pláne, hogy nem váltottam. Így már rögtön más lenne a leányzó fekvése.

Ehelyett, szinte levegővétel nélkül - ezt külön tanítják szegény telefonmarketingeseknek? - elhadarja a mondókáját, pedig figyelek, hogy a kis szusszanásnyi időt kihasználva NEM-et mondja, de hiába, mert végig mondja. Aztán mintha mi sem természetes időpontot akar egyeztetni. És mi van az előjátékkal? Hiszen ki sem kérte a véleményem, akkor minek akarja találkozni valakivel, akinek a szolgáltatására nincs is szükségem, hiszem a pénzem jó helyen van?!

Ezt valami okos tréningen tanulhatta a szegény szövegíró, hogy két lehetőséget kell felajánlani, mert akkor nincs kibúvó, egyikre rábólint az illető. Hát erre ráfaragtak, mert felkészült emberrel találták magukat szemben. Válaszom: egyik időpont sem jó. De nem elég nekik, visszakérdeznek, hogy miért nem? Hát mi közöd hozzá?!? De, jól nevelt vagyok, innen már játéknak tekintem.

Visszakérdezek én is: miért szeretné tudni, hogy miért nem jó nekem az időpont, miért nem azt kérdezi, hogy egyáltalán érdekel-e és ha igen, mikor máskor tudnánk találkozni? Állítólag felveszik a beszélgetést, és ha esze is van annak, aki visszahallgatja, az korrigál is. Én legalábbis tanulnék az ilyen visszajelzésekből.

A végén lerázom, bár nehezen hagyja magát, nem érti a szerencsétlen a NEM-et. Ez viszont már tukmálás és erőszakoskodás, bár lehet mások ezt másképp értékelik. A probléma eleve ott kezdődik, hogy megkérdezi, "jó időben zavar-e". NEM. Ha eleve zavarni akar, és semmi fontos mondanivalója nincs, akkor minek hív? Egyértelmű, hogy magukkal voltak elfoglalva, mindenáron üzletet kell csinálni alapon.

Ráadásul a felajánlott lehetőség sem az igazi, mert már bárhol kaphatok remek pénzügyi elemzést, ugyanakkor eleve feltételezte, hogy 'hölye' vagyok hozzá, és segítségre kell, amit ők adnak meg. Ha ilyen figyelmes a segítség mint, amilyen a hívás, akkor meg különösen nem kérek belőle, mert csak arra jó, hogy a pénzt elkérjék, aztán meg coki. És ha már eleve mobilon hívott, akkor mi szükségem lenne egy másik SIM-kártyára? Miért nem kérdezte meg az elején, hogy akarok-e egyet, kell-e a családba?

Így főleg azok lesznek ügyfelek, akik a SIM-kártyára hajtanak, meg lehet nézni, az milyen remek pénzügyi lehetősége ad, aki az ingyenes lebeszélhető percekre hajt. Pedig ez amúgy is csak pár ezer forintos tétel.

Aki meg nem akar játszani a cégek költségére és csevegni hosszan, hanem hamar le akarja tudni az egészet, azoknak ajánlok egy remek cikket Vidi Rita (www.hosnok.hu tulajdonosa) tollából, hogyan mondjunk NEM-et és ehhez 9 módszert ajánl.
Klikkelj az alábbi linkre:

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Ha itt vagy, bizonyára Téged is érdekel, mások hogyan oldanak meg egy-egy mindennapi magánéleti, vagy munkahelyi problémát, hogyan boldogulnak a hétköznapokban.
Itt értelmesen értelmesen beszélgetünk egy-egy témáról, egymást tiszteletben tartva. Ha ezzel Te is tudsz azonosulni, akkor örülök, hogy itt vagy!

1) Kérlek, valós névvel szólj hozzá!
2) Légy kedves és tisztelettudó.